COMUNICAT D’ACORD PER LA INDEPENDÈNCIA SOBRE LA LEGITIMITAT DEL REFERÈNDUM DEL PRIMER D’OCTUBRE DE 2017

Aquest cap de setmana hem pogut llegir atònits com el raper, per tots conegut, Josep Valtònyc afirmava en una conversa a les xarxes socials amb el nostre secretari Carles Santacruz que: el referèndum del primer d’octubre del 2017 no es podia considerar vàlid perquè tenia coneixement que els resultats havien estat manipulats pel govern d’aleshores.

Concretament, una de les publicacions de les vàries que va proferir deia el següent: ” Sé de primera mà que es van perdre urnes i que el recompte és fals. Si voleu polítics sensats i que no us tornin a estafar potser hauríeu de començar per acceptar la realitat. No es pot construir res, ni fer activisme des de la frustració pel que va passar fa set anys.”

Des d’Acord per la Independència considerem que aquestes declaracions, que provenen d’una persona que ha compartit exili, experiències i vida durant set anys amb part del govern de llavors, són unes acusacions gravíssimes. I com a defensors i garants del compliment del mandat popular, exigim que no quedin en no res i se’ls hi doni la importància que correspon a la defensa del mandat popular del primer d’octubre.

Considerem que aquestes afirmacions són falses, i que pertanyen al relat partidista per convèncer als seus votants i entorn que el millor és passar pàgina , centrar l’acció política en aconseguir un nou referèndum i així allargar el procés eternament. Tot i ser conscients de la total legitimitat del mandat popular del referèndum del primer d’octubre del 2017, exigim als actors i polítics responsables una declaració pública desmentint aquestes afirmacions.

En primer lloc, interpel·lem als caps de govern de llavors. El President Carles Puigdemont, el vicepresident Oriol Junqueras i la portaveu del govern Marta Rovira.

En segon terme, però no menys important, als presidents de les entitats civils més importants del país, el president de l’Assemblea Nacional Catalana Jordi Sánchez i el president d’Òmnium Cultural Jordi Cuixart.

I, en tercer lloc, als companys d’exili, com poden ser la senyora Clara Ponsatí i el senyor Toni Comin.

Al mateix temps, fem un requeriment a tots els mitjans de comunicació que investiguin quin és el rerefons interessat d’aquestes afirmacions falses i posin a l’abast dels seus lectors, oients i teleespectadors tota la informació que puguin obtenir.

No admetrem el silenci com a resposta, el referèndum del primer d’octubre ha estat l’acte més important i legítim que el poble català ha portat a terme, i ens comprometem a defensar el seu mandat fins a les últimes conseqüències.

Acord per la Independència
20 de maig de 2024.

Web: acordxlaindependencia.cat
X: @acordxlaIndepev